Sider

mandag 8. april 2013

Babysokker etter en bok fra 1952

Jeg er med i bokalongen på Hobbyboden,hvor vi lager noe fra hobbybøker, kjøpt før 2013.
Er også med i en along på Facebook og der er april oppgaven sokker.
Det er bare at jeg hater å strikke sokker.Det gjør jeg bare om det er en along oppgave,men oppgaven var gitt så det var bare å hoppe i det.
Det var da jeg fant den ,en liten grønn strikkebok ,jeg hadde arvet etter min mor.
Med pinner og garn for voksne og barn , strikkeoppskrifter av AAgot-Hals.
Prisen på den lille boken var 2,85 når den var ny i 1952
Det var mange artige modeller i boken,men som sagt jeg valgte sokker.
Resultatet ble hele 4 par små babysokker,det er nemlig første gang jeg har syntes det er moro å strikke sokker.Og det beste av alt jeg fullførte to alonger i en
De to første er strikket i Ida strømpegarn og de to nederste i Mandarin pepit.
Tror nok at det blir lenge til det kommer flere sokker her fra selv om disse var artige å strikke,mulig om et år når det er nye alonger som gir sokker i oppgave.
Ha en flott dag.

5 kommentarer:

hobbyvenn sa...

Så flink du har vært. Disse sokkene ble jo Kjempesøte!

Jane sa...

Så søte sokker!
Og kjempefin lue i forrige innlegget også :)

Jorun sa...

Så søte sokker!

Xhantippe sa...

Kjempesøte babysokker i spreke farger til nye verdensborgere.

Grete sa...

Så søte sokker.