Sider

lørdag 1. desember 2012

Adventskalender 1 Desember

  
VELKOMMEN TIL ADVENTSKALENDEREN HER I WENCHESHOBBYKROK.I DAGENE FREM TIL JUL VIL DU FINNE SMÅ GAVER OG GRATISMØNSTER I KALENDEREN.
FOR Å VÆRE MED I TREKKNINGEN OM GAVENE MÅ DU LEGGE IGJEN EN LITEN KOMMENTAR  UNDER INNLEGGET.
 
                                      1 desember 2012

Dagens gave er  6 stk metall hjerter fra Fru Franzen i Holmestrand.Fru Franzen er en kombinert gave og frisør foretning.De har desverre ikke noen hjemmeside så dere får se å mye fint de har.
 
 
Dagens lille mønster er Lavendel/gavepose med hjerte motiv.  


Du trenger :Garn som passer til pinner nr 3 og en liten rest silkebånd.
Legg opp på 4 pinner 38 masker.
Strikk 1 omg vrangt
1 omg rett
1 omg vrangt
1 omg rett
1 omg vrangt
5 omg rett
Så er det klart for hjertet.Følg mønsteret under X strikkes vrang


     

 
Når mønsteret er ferdig strikkes 4 omg rett.
1 omg vrangt
1omg rett 
    Nå strikkes hull raden : (2 r - 1 kast -2 rett sammen - 2 r -1 kast -2 rett sammen -3r - 1 kast -2 rett sammen - 2 r -1 kast - 2 rett sammen -2 r.)   Gjenta mellom ( ) en gang. 
1 omg rett 
1 omg vrangt 
4 omg rett  
Fell av. 
Sy posen sammen nederst og tre i et silkebånd.


20 kommentarer:

Trine E sa...

Adventskalender er gøy og jeg kunne godt tenke meg disse hjertene.
Har ingen blogg,men jeg er i butikken,så det er vel ikke noe problem

Wenche/chawo sa...

Nei da Trine vinner du,skal jeg si i fra til deg.

Liss sa...

Flotte hjerter :)

HL sa...

Så fin pose du har laget! Mønsteret egner seg sikkert på mye annet smått også! Ha en fin 1. desember og god advent.

Karipia sa...

Så søte hjerter. Og den strikkede hjerteposen var jo nydelig da.
Så moro at du skal ha adventskalender i bloggen din nå i desember. Mye å glede seg til framover nå da skjønner jeg. Klem

Janne sa...

Så gøy med adventskalender på bloggen din da. Skjønner jeg må følge med her :)

Janne sa...

Glemte jo og komentere hjertene dine, de kunne jeg også tenke meg, kjempefine :)

Hobbymegher sa...

Så flott!
Herlig adventskalender du har på gang, da!! :-D

Tvi-tvi!

Ha en nydelig lørdag! :)

Elin sa...

Så morsomt at du har laget adventskalender. Selv har jeg ikke kalender, men jeg har laget til alle 3 guttene mine. Hjertene var veldig fine. Helt min smak og morsomt mønster også. Følger med videre her i desember:-)

gyldenkron sa...

Så moro da! Jeg må klart prøve å gå innom bloggen din daglig, skjønner jeg. Supersøt pose

Soline sa...

Kalender er gøy!

Søt pose du har lagt ut mønster på!

Solveig sa...

Så koselig adventskalender ... klart jeg ønsker å være med: Ha en fin lørdag ...

Solskinnet sa...

Så stilig med adventskalender her hos deg.
Hjertene var nydelige.

reSIRIkulert sa...

Kor koseleg å plutseleg koma rett inn til deg og din julekalendar!!
Eg kjem for å fortelja deg at du har vunne på gje-vekk'en min, så no treng eg nokre opplysningar for å senda premien til deg :)
Send namn og adressa til meg på mail - lykkelise(a)hotmail.com
Hilsener frå Siri

Ragnhild B B sa...

Dette var flott, og eg har lyst å være med.

Brit Strikkenerd sa...

Aha dette var flott. Gleder meg til fortsettelse. lavendelposer skal det bli i heimen- elsker små strikk!!!

Solfrid sa...

Så koselig med adventskalender. Jeg lager jeg også.

Kos med papir og saks sa...

så gøy. Må prøve meg på hjerteposen, kanskje det blir en liten julegave med noe oppi :)

rule sa...

Gøy med kalender!!! Og kjempe søt liten hjertepose!!! Desember og jul er fantastisk!!!

Mona sa...

Så morsomt å ha blogg-adventskalender :) Kjempesøt pose da! Ønsker deg en fin adventstid :)